…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

«Tα λάθη μου τα σέβομαι…»

«Tα λάθη μου τα σέβομαι…» με τον Σπύρο Γκούμα για το τραγούδι, το μπουζούκι και την διδασκαλία του. Τετάρτη, 8 με 9 το βράδυ, στο δεύτερο πρόγραμμα 103.7 Στα χρόνια του ’80 και του ’90, είναι εξαιρετικά ενεργός στα πάλκα και στην δισκογραφία : Ελευθερία Αρβανιτάκη – Δημήτρης Παπαδημητρίου : «Τραγούδια για τους μήνες», Ελένη Καραΐνδρου: «Το 10», Νίκος Πορτοκάλογλου : «Βαλκανιζατέρ – Ακροπόλ», Βαγγέλης Κορακάκης : «Λαύριο»… Αλλά και με τον Κώστα Καπλάνη, με την Πόλυ Πάνου, με τον Μπάμπη Γκολέ… Καθώς προχωράμε στο 2000 όμως, επιμένει περισσότερο στην διδασκαλία του μπουζουκιού και τις εκδηλώσεις που πρωταγωνιστεί αυτό και η ιστορία του. Με τους «Παραπεταμένους», ή χωρίς αυτούς… Ακούγοντας κομμάτια κι αποσπάσματα από όλα αυτά, συζητάμε την εμπειρία μιας μουσικής διαδρομής που πλησιάζει τα 40 χρόνια. Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».
Σημ : Ο στίχος – τίτλος της ανάρτησης και της εκπομπής, είναι του Θοδωρή Γκόνη από ένα τραγούδι του Τάσου Γκρους με την Βούλα Σαββίδη

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Περισσότερα Νέα

Περισσότερα Νέα

Scroll Up

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.