…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

Γνωρίστε μας

Γνωρίστε μας

Η μουσική ομάδα των «Παραπεταμένων»

Η μουσική ομάδα των «Παραπεταμένων» ασχολείται με την διατήρηση και την διάδοση του ρεμπέτικου τραγουδιού από την ίδρυση της, το 1999. Κοινός τόπος η αγάπη για το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι γενικότερα. Παρακολουθώντας, στο μέτρο του δυνατού, τα σύγχρονα  μουσικά ρεύματα  πιστεύουμε ότι η γλώσσα της μουσικής είναι ενιαία και δεν γνωρίζει φραγμούς και τεχνητά εμπόδια, φτάνει να παράγεται με συνέπεια και ήθος.

Η επιλογή μας να παίζουμε ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια μέχρι το 1955 στηρίζεται στην απόφασή  μας να διασκεδάζουμε και να χαιρόμαστε πρώτα εμείς οι ίδιοι, γιατί αισθανόμαστε πιο οικεία και φιλικά με τις καταβολές αυτού του αστικού μουσικού είδους.

Το ρεμπέτικο τραγούδι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο της ελληνικής λαϊκής μουσικής του 19ου και του 20ού αιώνα. Δεν γεννήθηκε ξαφνικά από το μηδέν. Η δημιουργία και η εξέλιξή του έχουν επηρεαστεί από διάφορους κοινωνικούς παράγοντες: αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της εθνικής μας μουσικής με επιρροή  από την Εκκλησιαστική μουσική, τα μακάμια (κλίμακες) της Ανατολής,  τη δυτική μουσική, όπως αυτή παίζονταν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, με ιδιαίτερη έμφαση στη Πόλη και τη Σμύρνη και φυσικά από την Ελληνική μουσική παράδοση. Μια σκυταλοδρομία που ο κάθε συντελεστής της πρόσθεσε το δικό του ύφος στη διαδρομή.

Η διάδοσή του ρεμπέτικου τραγουδιού έγινε από τους ακροατές (από το στόμα στο αυτί), αλλά και αργότερα από τη δισκογραφία. Οι πρώτες ηχογραφήσεις έγιναν στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη στα τέλη του 19ου αιώνα και στην Αμερική στις αρχές του 20ου αιώνα.

Όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε με τα μέσα που διαθέτουμε και με την αγάπη μας για το μουσικό αυτό ιδίωμα να αναπαράγουμε τις πρωτότυπες εκτελέσεις των δημιουργών του, χωρίς μιμητισμούς και υπερβολές, χρησιμοποιώντας τα εκφραστικά μας μέσα, με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται. Να μελετήσουμε τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που τροφοδότησαν την ανάπτυξη του αλλά το κυριότερο να διατηρήσουμε και να μεταδώσουμε στους νεότερους, στο μέτρο του δυνατού, το ήθος και το ύφος των νέων της εποχής εκείνης που μας χάρισαν τον μουσικό αυτό πλούτο.

Η συνάντηση μας με τον σπουδαίο μουσικό και δάσκαλο Σπύρο Γκούμα μας ενίσχυσε ακόμα περισσότερο και σήμερα αναπτύσσουμε νέες δράσεις για την καλύτερη και πιο άμεση αποτύπωση της ιστορίας του ρεμπέτικου τραγουδιού, όπως π.χ:

  • Τη Διοργάνωση του Διεθνούς σεμιναρίου-συνάντησης για το ρεμπέτικο τραγούδι (Αστικό λαϊκό τραγούδι) στο πανέμορφο νησί της Σκύρου την τρίτη εβδομάδα του Ιουλίου κάθε χρόνο από το 2009 μέχρι σήμερα. Όποιος έχει σχετική ικανότητα να παίζει μπουζούκι ή κιθάρα, επαγγελματίας ή ερασιτέχνης, είτε διαβάζει ή όχι μουσική γραφή, είναι σε θέση να  το παρακολουθήσει αρκεί να δηλώσει έγκαιρα συμμετοχή μετά την ετήσια ανακοίνωση. 

 

 

  • Μουσικά και βιογραφικά αφιερώματα σε μεγάλους συνθέτες του ρεμπέτικου τραγουδιού π.χ (Δημήτρης Γκόγκος-Μπαγιαντέρας, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Μητσάκης, Γρηγόρης Ασίκης κλπ) και αφιερωμάτων σε ειδικές κατηγορίες  τραγουδιών π.χ  (Κυριακάτικα πρωινά στο Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων – Φοίβου Ανωγειανάκη, Τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, Μόρτες-μάγκες-κουτσαβάκια, Τα ρεμπέτικα τραγούδια του πολέμου και της κατοχής, κλπ) www.parapetamenoi.gr www.dieleusis.gr

 

  • Συναυλίες με ρεμπέτικα και λαϊκά σε μικρούς μουσικούς χώρους

 

Διατηρούμε το προνόμιό μας  να παίζουμε τη μουσική μας όταν θέλουμε, όπου θέλουμε, σε όποιους θέλουμε. Σε μια εποχή που οι “ειδικοί” δημιουργούν άθλια διασκεδαστικά πρότυπα, οι “Παραπεταμένοι” προσπαθούν πρώτα απ’ όλα να διασκεδάσουν τους εαυτούς τους και τους φίλους τους, παίζοντας, τραγουδώντας και προσπαθώντας να πείσουν και άλλους να πάρουν στα ίδια τους τα χέρια  τη προσωπική τους διασκέδαση. Πιστεύουμε ότι όλοι/ες μπορούμε να συμμετέχουμε  έχοντας τον κύριο  λόγο στη διασκέδασή μας.

Σπύρος Γκούμας: Μουσική επιμέλεια, μπουζούκι, τραγούδι

Γιώργος Μακρής: οργανωτικός υπεύθυνος, κιθάρα, τραγούδι

Φωτεινή Καράμπαμπα: μπαγλαμάς

Σοφία Κονταράτου: τραγούδι, κρουστά

Δημήτρης Γκούμας: κιθάρα, τραγούδι

Κατερίνα-Μυρτώ Φατούρου ακορντεόν

Κώστας Τρυφωνόπουλος: κιθάρα, τραγούδι, υποστήριξη web

Χρυσή Γεράρδη

Άννυ Λούλου

Πέτρος Τσαπαλιάρης

Ρίκα Βλάχου

Θανάσης Βλάχος

Κατερινα Βλάχου

Νέλα Βλάχου

Φιλία Κωνσταντάτου

Γιώργος Κιούσης

Niko Sikkes

Σταύρος Τζώρτζος

Κώστας Τσόπελας

Νίκος Ψεγιαννάκης

Χρήστος Σακκάς

Άννα Φαλτάιτς

Θανάσης Λαζαρίδης

Βαγγέλης Αποστολίδης

Νίκος Πολίτης

Χρήστος Παναγιωτακόπουλος

Σπύρος Γεωργιάδης: ούτι, μπουζούκι, τραγούδι

Daniel Koglin: νέι

Γιάννης Κουτσαυλής (Γιουβάν): μπουζούκι, κιθάρα

Κατερίνα Μανιού: τραγούδι

Κωστής Παπαδάκης: τζουρά

Ισίδωρος Πάτερος: κιθάρα, τραγούδι

Κοσμάς Παυλίδης: μπουζούκι, μπαγλαμά

Κώστας Σπύρου: κιθάρα-τζουρά

Ρένα Στρούλιου: τραγούδι

Πολυτίμη Τόλη: τραγούδι

Kresnik Toska: ακορντεόν

Κώστας Τρυφωνόπουλος: μπάσο, κιθάρα, μπουζούκι, τραγούδι

Γιώργος Τσελεπής: μπουζούκι

Γιώργος Χαρατσής: μπουζούκι, τραγούδι

Χρυσάνθη Χρονίδου: τραγούδι

Πολυχώρος Πολιτισμού «Διέλευσις»

Μουσείο Μάνου και Αναστασίας Φαλταιτς 

Δήμος Σκύρου με την Ναυτική εταιρεία Σκύρου και το ΠΕΑΠ του Δήμου 

Μουσική σκηνή «Μακάρι»

Willy’s musicafe 

“Underflow” record store and art gallery 

Κέντρο Ελληνικής Μουσικής «Φοίβος Ανωγειανάκης»

Rebetiko forum ρεμπέτικο φόρουμ-η μεγάλη ρεμπέτικη παρέα 

Open ΕΡΤ 

Ραδιοφωνικός σταθμός 105.5 στο κόκκινο  

Κανάλι Ένα Πειραιάς 90.4 

Δημόσια τηλεόραση ΕΡΤ 1 και ραδιοτηλεόραση 

Flash.gr 

Press publica  

Εφημερίδα των συντακτών 

Scroll Up

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.