…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

Αφιέρωμα για τα «Αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά»

Αφιέρωμα για τα «Αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά» 21 και 22 Μαρτίου 2014 στην Δημοτική πινακοθήκη Πειραιά και 15 Σεπτεμβρίου 2014 στον κήπο του Μουσείου Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη-Πλάκα. Κείμενα, συλλογή υλικού και παρουσίαση από τον Θανάση Βλάχο. Σπύρος Γκούμας: μουσική επιμέλεια, μπουζούκι, τραγούδι, Κώστας Τρυφωνόπουλος: μπουζούκι Ισίδωρος Πάτερος: κιθάρα, Φωτεινή Καράμπαμπα: μπαγλαμά, Πολυτίμη Τόλη: τραγούδι, Γιώργος Μακρής: τραγούδι.

Η εκδήλωση επαναλήφθηκε στις 5/2/2016 στη μουσική σκηνή «Άλικο», το Δεκέμβριο 2016 στον πολυχώρο πολιτισμού «διέλευσις» στην Κυψέλη…

…., τον Δεκέμβριο 2018 στην Αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ…

…και τον Ιανουάριο 2019 στο Λύκειο Ελληνίδων στην Αθήνα.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Διαβάστε Περισσότερα

Διαβάστε Περισσότερα

“Ένα μουσικό ταξίδι στις πόλεις της Αμερικής από το τέλος του 19ου μέχρι και το πρώτο μισό του 20ου αιώνα” στην “Δική μας πόλη”

Το Σάββατο 23/4/22 12.00-2.00 μμ ο Θέμης Ροδαμίτης και ο Γιώργος Μακρής  στην εκπομπή του Θέμη Ροδαμίτη “Η δική μας πόλη” της “Φωνής της Ελλάδας” παρουσιάζουν το ταξίδι της Ελληνικής μουσικής στην Αμερική που συντρόφευσε τους Έλληνες μετανάστες στο δύσκολο ταξίδι τους στα τέλη του 19ου και το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.