…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

“Αποτυπώματα του ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ στις Γειτονιές του ΠΕΙΡΑΙΑ: Η ιστορία μιας σπιτικής ηχογράφησης”

Γιώργος Τσάμπρας Τετάρτη 8/7, 8 με 9 το βράδυ, στο ΔΕΥΤΕΡΟ πρόγραμμα 103.7. Ακούγοντας την ηχογράφηση της μουσικής παράστασης του ΣΠΥΡΟΥ ΓΚΟΥΜΑ και των ΠΑΡΑΠΕΤΑΜΕΝΩΝ, σκέφτηκα ότι αξίζει τον κόπο να την ακούσουμε ολόκληρη,παρέα. Του ζήτησα λοιπόν να ξανάρθει και να μας πει την ιστορία του με τα συγκεκριμένα τραγούδια αλλά και τη ζωή του στις γειτονιές του Πειραιά που αυτά τραγουδούν. 12 τραγούδια των : ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ, ΤΣΙΤΣΑΝΗ, ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑ, ΔΕΛΙΑ, ΤΟΥΝΤΑ, ΚΕΡΟΜΥΤΗ, ΓΕΝΙΤΣΑΡΗ και ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ, για τον ΠΕΙΡΑΙΑ και τις γειτονιές του. Όπως τα παίζει και τα τραγουδά μια σύγχρονη μουσική συντροφιά. Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗ ΝΑ ΚΟΨΕΙΣ ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ».

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Διαβάστε Περισσότερα

Διαβάστε Περισσότερα

“η Νοσταλγία ενός ρεμπέτη”

(2013-2017) Ιστοριογραφία της ρεμπέτικης και λαϊκής μας μουσικής με συνδυασμό παντομίμας και ζωντανής μουσικής με την συνάντηση των ηθοποιών της ομάδας θεάτρου δρόμου «Παίζω-Δρόμος» και

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

“Όπου Γιώργος και μάλαμα”

Μια θεατρική-μουσική παράσταση αφιερωμένη στον ποιητή-μουσικοσυνθέτη Γιώργο Μητσάκη σε δραματουργική επεξεργασία του Γιώργου Μακρή βασισμένο στο βιβλίο «Γιώργος Μητσάκης: Αυτοβιογραφία» του Νίκου Οικονόμου και μουσική

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.