…γιατί η καρδιά μας κι’ αν πονεί
γι’ αγάπη θα χτυπάει
και με κιθαρομπούζουκα
γλυκά θα κελαηδάει…

«Ανθισμένο μονοπάτι η μουσική σου…» Μουσικό αφιέρωμα για τον Κων/πολίτη μουσικό Γρηγόρη Ασίκη

Η Ανθή  και ο Αλέκος Τσακίρης, εγγόνια του Γρηγόρη Ασίκη, μαζί με τον δεξιοτέχνη και δάσκαλο του μπουζουκιού Σπύρο Γκούμα και το μουσικό σχήμα «Οι Παραπεταμένοι», γνωστό για τη συνεχή και συνεπή του ενασχόληση με το αστικό λαϊκό μας τραγούδι,   συνδιοργανώνουν ένα  Μουσικό Αφιέρωμα στον Κων/πολίτη  μουσικό Γρηγόρη Ασίκη, το οποίο  περιλαμβάνει παράλληλα και παρουσίαση της ζωής και του έργου του με  προβολή φωτογραφικού και ψηφιακού υλικού.

Ο Γρηγόρης Ασίκης γεννήθηκε στην Κων/πολη το 1890. Ξεκίνησε να μαθαίνει ούτι κοντά σε ένα Αρμένη μουσικό στα 15 του χρόνια. Το 1915 παντρεύτηκε την Κων/πολίτισσα Ειρήνη Σωτηριάδου και μαζί απέκτησαν 7 παιδιά.

Στην Πόλη δεν ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη μουσική. Το επάγγελμα του ήταν κατασκευαστής μπρούτζινων κρεβατιών υψηλής κατασκευαστικής ποιότητας και αξίας.

Η οικογένεια έφυγε από την Πόλη για την Ελλάδα λίγο πριν την Μικρασιατική καταστροφή.  Στην αρχή μείνανε στον Πειραιά. Μετά το 1922 η οικογένεια μετακόμισε στον Βύρωνα. Ο Ασίκης εκτός από τις εξαιρετικές φωνητικές του ικανότητες να ερμηνεύει Ανατολίτικα, Σμυρναίικα, δημοτικά και  αστικά τραγούδια,  έπαιζε ούτι, μπάντζο, βιολί και λύρα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της κ. Ανθής Τσακίρη ηχογράφησε περίπου 92 τραγούδια καλύπτοντας όλα τα είδη.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα βιοπορίστηκε ως μουσικός στον Ελλαδικό χώρο. Όλοι οι γνωστοί ερμηνευτές/τριες  τραγούδησαν τραγούδια του με θέματα που κάλυπταν το σύνολο, σχεδόν, των  κοινωνικό-πολιτικών θεμάτων της εποχής του. Στην περίοδο της Μεταξικής δικτατορίας λόγω της λογοκρισίας άλλαξε το ύφος των τραγουδιών του και στράφηκε προς το ρεμπέτικο.

Ο Ασίκης προφητικός, άμεσος και διαχρονικός κέντησε με τις νότες και τους στίχους του, με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο, όλα σχεδόν τα επίκαιρα θέματα. Από τα τερτίπια του έρωτα, την ανεργία έως και την κουτοπονηριά, την συμπεριφορά των Ελλαδιτών απέναντι στους Μικρασιάτες πρόσφυγες, την μετανάστευση κ.λπ. Έφυγε από τη ζωή στις 7 Νοεμβρίου 1966 σε ηλικία 76 ετών αφήνοντας σε όλους/ες μας μια ανεκτίμητη μουσική παρακαταθήκη.

Συλλογή-παρουσίαση υλικού και συμμετοχή σε τραγούδια:  Ανθή και  Αλέκος Τσακίρης

Υπεύθυνος μουσικής επιμέλειας: Σπύρος Γκούμας

Παίζουν οι μουσικοί :

Σπύρος Γκούμας : μπουζούκι, μπάντζο, τραγούδι, Σοφία Κονταράτου : τραγούδι-κρουστά, Δημήτρης Γκούμας: κιθάρα, Γιώργος Μακρής: κιθάρα, τραγούδι, Μυρτώ-Κατερίνα Φατούρου: ακορντεόν, Φωτεινή Καράμπαμπα : μπαγλαμά

Το αφιέρωμα παρουσιάστηκε 2 Μαρτίου 2019  στο  Underflow Record Store & Art Gallery και στις  12 Απριλίου 2019 στις 9 μμ. στον Πολυχώρο Πολιτισμού «διέλευσις».  Θα επαναληφθεί τον χειμώνα το 2020!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Περισσότερα Νέα

Περισσότερα Νέα

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου.  Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
Scroll Up

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο

Τα πρακτικά των σεμιναρίων-συναντήσεων για το ρεμπέτικο στην Σκύρο είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου. Μπορείτε να βρείτε ιστορική και κοινωνιολογική προσέγγιση της ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού, τις ονομασίες των μουσικών δρόμων στα ρεμπέτικα τραγούδια, ιστορικές αναφορές στην ζωή και το έργο σπουδαίων συνθετών, τραγουδιστών και δεξιοτεχνών του ρεμπέτικου (Θανάση Μανέτα, Κώστα Μπέζο (Α. Κωστή), Μαρίκα Παπαγκίκα, Παναγιώτη Τούντα, Γιώργο Μητσάκη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη),αλλά και για άλλους όχι τόσο γνωστούς αλλά πολύ σημαντικούς μουσικούς του μεσοπολέμου (Κώστα Φαλτάιτς, Γρηγόρη Ασίκη, Δημήτρη Ατραΐδη, Γιακουμή Μοντανάρη, Κώστα Τζόβενο, Σταύρο Παντελίδη) αλλά και προσωπικές μαρτυρίες για τους αφανείς λαϊκούς μουσικούς. Στοιχεία για τους Μόρτες, τα Κουτσαβάκια και τους Μάγκες. Επίσης μπορείτε να βρείτε μία κοινωνική συσχέτιση των φάντος με το ρεμπέτικο, «η γυναίκα στο περιβάλλον του ρεμπέτικου», μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την ερευνήτρια του ρεμπέτικου Gail Holst-Warhaft , μια προσέγγιση στους χορούς των 9, μαρτυρίες για την άνθιση του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα αποτυπώματα του ρεμπέτικου στις γειτονιές του Πειραιά, την άνθηση του ρεμπέτικου στην Θεσσαλονίκη, τις μουσικές των Ελλήνων και φυσικά το ρεμπέτικο στην Φινλανδία καθώς και προσωπικές μαρτυρίες για το πωςμιλάει το ρεμπέτικο στην ψυχή μας.